Lexus představil unikátní vůz. Neuvěříte, z jakého materiálu je vyroben

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Lexus LS 350
Zdroj: moonfish8 / Shutterstock.com

Jak je známo, automobilová doba se posouvá každým dnem dopředu. Lidé prahnou po luxusním vybavení a nádherném designu. Proč ale jezdit v automobilu z běžného materiálu, když můžete zaujmout vozem vyrobeným z naprosto něčeho jiného?

Když uslyšíte slovo origami, pravděpodobně si představíte loďku, motýla, labuť nebo rybu. Lexus toto umění převzal do svých rukou a vytvořil něco zcela nového. A co jiného by známá automobilka vyrobila než origami vůz?

Luxusní vozy

Lexus je výrobní divizí luxusních automobilů patřící pod společnost Toyota. První uvedení vozu Lexus LS proběhlo v roce 1986. S prvním autem byla založena i tato divize. Lexus je společně s Toyotou průkopníkem v oblasti hybridních pohonů automobilů.

Japonská společnost představila vůz, který je složen z kartonu. K jeho postavení bylo potřeba 1700 kousků kartonů, každý precizně nařezaný, aby mohl být vůz bez problémů složen. Dokonce i kola jsou vyrobena z lepenky. A ano, točí se.

Tento Lexus není jen stojící kus umění. Pod vozem se skrývá ocelový a hliníkový rám. Dveře se otevírají, interiér je doplněn sedadly a držáky nápojů. Dokonce je vybaven světlomety. Ještě působivější je zahrnutí elektromotoru, který umožňuje jeho řízení.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lexus_Chile (@lexus_chile)

Společnost Lexus uzavřela partnerství s britskými designérskými firmami za účelem vytvoření jednorázového vozidla. Karton je řezán laserem na plátky o tloušťce deset milimetrů. Byl sestaven ručně a lepidlo na dřevo drží vše pohromadě.

Vůz v běžném provozu?

Origami automobil pravděpodobně nebude běžně jezdit po silnicích nebo do obchodu s potravinami. Je to opravdu umělecké dílo, které je potřeba obdivovat, a je to rozhodně chytrý způsob, jak vidět auto v jiném světle.

Tento sedan je doopravdy velkou zajímavostí. Linie designu skutečně vynikají, pokud vás ovšem nerozptylují barvy a technické specifikace.

Pokud by se společnost rozhodla vyrábět vůz ve větším množství, nesmí pak do manuálu dodat, že můžete po použití vůz zrecyklovat.

Autor: Štěpán Pacík


Související články