Ferrari je vysněný sporťák každého kluka. Když se ale spojí s Jeepem, vznikne z toho tento krasavec

od František Olša
2 minuty čtení
Jerrari
Zdroj: Nikita Anokhin / Shutterstock.com ; yousang / Shutterstock.com

Pro některé společnosti je při stavbě nového vozu nejdůležitější získat především co největší rychlost a výkon. Pro ostatní je pak cílem svým vozidlem přilákat co největší množství pozornosti pomocí zajímavé konstrukce, která porušuje všechna pravidla. Pokud je pak osoba, která projekt zadala, nepředstavitelně bohatá, získáte dva v jednom.

A přesně to je případ aut s názvem Jerarri, vozidla s tak nepravděpodobným hnacím ústrojím, jaké by mohlo vzniknout pouze v mysli jednoho z největších nevadských showmanů, Williama F. Harraha.

Automobil pro všemocného majitele kasina

Harrah byl americký podnikatel, zakladatel hotelů Harrah a také kasin. Byl milovníkem automobilů a vlastnil okolo patnácti set vozů, které by bez problému naplnily Národní muzeum automobilů.

Ve sbírce, která zahrnuje vozy celebrit, jako je Cadillac Elvise Presleyho, vůz Jamese Deana a pozlacený DeLorean je také jeden ze dvou vozů, které Harrah postavil těsně před svou smrtí v roce 1978.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AUTO BILD KLASSIK (@autobildklassik)

Co je Jerrari? Obecně je to Jeep Wagoneer, který má pod kapotou transplantovaný motor Ferrari V12. Přesněji řečeno, tento vůz byl projektem milovníka hazardu, který potřeboval rychlý a spolehlivý vůz 4×4, který mu zaručil transport mezi hospodářstvím v Renu a majetky v Lake Tahoe.

Kousek od každého

Původní Jerrari je jedním z nejpodivnějších automobilových výtvorů, které se objevily na amerických dálnicích. I přes své pohádkové bohatství se nepodařilo majiteli hotelů přesvědčit Enza Ferrariho, aby pro něj vytvořil nákladní vůz s pohonem všech kol.

To se ovšem boháčovi nelíbilo. Rozhodl se proto odříznout přední část vozu Ferrari 365 GT a přidal k ní podvozek z vozu Jeep Wagoneer z roku 1969.

Vozidlo bylo vyrobeno technickým týmem, který si Harrah sehnal. Vůz se šikmým čumákem dokonce dodržel původní dřevěné obložení podél boku předních blatníků.

Majitel kasin si dokonce nakreslil i vlastní logo. Logem byl vzpínající se klokan, který nahradil vzpínajícího koně známého z vozů Ferrari.

Pěkný ďábel

Vůz byl na svou dobu velice rychlý. Během testů se z nuly na sto kilometrů v hodině dostal za 9,4 sekundy. Jeho nejvyšší rychlost byla sto dvacet pět kilometrů v hodině, což je poněkud děsivé, když si uvědomíme, jakým stylem byl vůz postaven.

Na světě byly vyrobeny pouhé dva kusy tohoto krasavce. To ale přinášelo značné potíže. Kdokoliv spatřil Jerrari na silnici, ihned věděl, kdo sedí za volantem. Bezpečnostní tým proto bohatého majitele hotelů požádal, aby vůz využíval jen při nejnutnějších vyjížďkách.

Jeden z vozů zůstává vystaven v muzeu v Renu, na místě, které bylo důležité pro samotného výrobce vozů.

Druhý, vzhledově výraznější kus pak prošel dražbami. Majitelem vozu se stal německý fyzik a IT specialista Alec Löckman, který na serveru eBay vydražil Jerrari za dvacet tisíc dolarů.

Autor: František Olša

Související články