Jak zvýšit hladinu testosteronu

od Šárka Cvrkalová
3 minuty čtení
sebevedomy muz
Zdroj: Shutterstock

Hledáte způsob, jak zvýšit hladinu testosteronu? Testosteron je důležitý hormon, který si tělo produkuje a který se podílí na řadě fyziologických procesů, včetně libida, růstu svalů a plodnosti. Pokud máte nízkou hladinu testosteronu, můžete pociťovat nedostatek energie, snížení libida a nesoustředěnost. Naštěstí existuje několik možností, co můžete udělat, abyste produkci testosteronu přirozeně zvýšili. V tomto příspěvku na blogu se budeme zabývat různými změnami životního stylu, které mohou být prospěšné pro obnovení zdravé hladiny testosteronu.

Jak poznáte, že máte nízkou hladinu testosteronu?

Pokud se domníváte, že máte nízkou hladinu testosteronu, měli byste se poradit se svým lékařem a konzultovat s ním možnosti testování a léčby. Testy mohou odhalit konkrétní příčiny nízké hladiny testosteronu, jako je nerovnováha hormonů štítné žlázy nebo hypofýzy, nádor nebo poranění varlat, některá genetická onemocnění, expozice určitým lékům nebo chemikáliím, HIV/AIDS, cirhóza jater a další. Nízkou hladinu testosteronu lze diagnostikovat pomocí fyzikálního vyšetření a krevních testů, které se zaměřují na hladinu hormonů. Na nízkou hladinu testosteronu mohou poukazovat i příznaky, jako je nevysvětlitelná únava a snížení libida. Kromě vyhledání odborné lékařské pomoci při projevu příznaků by se jednotlivci měli zaměřit také na změnu životního stylu, která by mohla celkově pomoci zlepšit jejich zdravotní stav – například pravidelně cvičit, jíst vyváženou a pestrou stravu a každou noc dostatečně spát.

Výhody vysoké hladiny testosteronu

Testosteron je pro muže důležitý hormon a jeho vyšší hladina v těle může vést k některým pozitivním výsledkům. Testosteron hraje významnou roli při nárůstu svalové hmoty, zvyšování energie a dokonce podporuje kognitivní funkce díky svému vlivu na produkci dopaminu. Vyšší hladina testosteronu také pomáhá snižovat množství tělesného tuku a může dokonce chránit před metabolickými onemocněními, jako je cukrovka. Kromě toho může testosteron přinášet i emocionální výhody, jako je snížení úzkosti a lepší koncentrace. Celkově je vysoká hladina testosteronu pozitivně spojována s fyzickým i duševním zdravím.

Jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu?

Přirozené zvýšení hladiny testosteronu je možné pomocí změn životního stylu. Vyvážená strava, pravidelné cvičení a dostatek spánku jsou velmi prospěšné pro zlepšení produkce testosteronu v těle. Konzumace potravin bohatých na vitaminy a minerály může také pomoci regulovat hormony a napomáhat produkci testosteronu. Bylo zjištěno, že doplňování vitaminu D, zinku, pískavice řecké seno a bylin Ashwagandha podporuje přirozenou produkci testosteronu. Bylo také prokázáno, že snížení hladiny stresu a omezení konzumace alkoholu pozitivně ovlivňuje hladinu hormonů souvisejících s produkcí testosteronu. Zavedení těchto strategií může časem pomoci zvýšit přirozenou produkci testosteronu a vést ke zlepšení zdravotních výsledků.

6 potravin, které zvyšují hladinu testosteronu

1. Vejce

Vejce jsou skvělým zdrojem bílkovin, zdravých tuků, vitamínů a minerálů, takže jsou ideální potravinou pro zvýšení hladiny testosteronu. Vejce jsou navíc bohatým zdrojem aminokyseliny leucinu, která prokazatelně stimuluje syntézu svalových bílkovin a pomáhá budovat svalovou hmotu.

2. Ústřice

Ústřice jsou druhem měkkýšů, které jsou díky vysokému obsahu zinku často považovány za afrodiziakum. Zinek je minerál, který hraje roli při produkci testosteronu a je také nezbytný pro správnou funkci imunitního systému. Kromě toho jsou ústřice dobrým zdrojem bílkovin a zdravých tuků.

3. Losos

Losos je tučná ryba, která je vynikajícím zdrojem bílkovin, omega-3 mastných kyselin, vitamínů a minerálů. Bylo prokázáno, že losos zvyšuje hladinu testosteronu u mužů, pravděpodobně díky vysokému obsahu omega-3 mastných kyselin. Omega-3 mastné kyseliny také snižují záněty v celém těle a zlepšují průtok krve.

4. Brazilské ořechy

Para ořechy jsou vynikajícím zdrojem selenu, minerálu, který je nezbytný pro správnou funkci štítné žlázy. Štítná žláza produkuje hormony, které se podílí na metabolismu, a nedostatek selenu je spojován s nízkou hladinou testosteronu. Brazilské ořechy jsou také dobrým zdrojem zdravých tuků a bílkovin.

5. Česnek

Česnek je běžnou součástí mnoha pokrmů a již dlouho se používá jako přírodní lék na různé zdravotní potíže. Česnek obsahuje látky, které mohou pomoci zvýšit hladinu testosteronu tím, že snižují zánět v celém těle a zlepšují průtok krve. Kromě toho je česnek dobrým zdrojem vitaminu C, který hraje roli v imunitní funkci.

6. Zázvor

Zázvor je další běžnou složkou, která se již dlouho používá pro své léčivé vlastnosti. Zázvor obsahuje látky, které mohou pomoci zvýšit hladinu testosteronu tím, že snižují zánět v celém

těle a zlepšují průtok krve. Kromě toho je zázvor dobrým zdrojem hořčíku, minerálu, který hraje roli při produkci energie a svalových kontrakcích

I když se možná cítíte kvůli nízké hladině testosteronu sklíčeně, můžete udělat něco pro to, abyste situaci změnili k lepšímu. Pokud se budete řídit tipy uvedenými v tomto příspěvku, budete na cestě ke zvýšení hladiny testosteronu a všem výhodám, které s tím souvisejí. Více informací o tomto tématu najdete na https://www.gogoldentree.cz/tipy/jak-prirozene-zvysit-testosteron/.


Sdílet článek:Share on Facebook
Facebook

Související články