Zrození Hollywoodu: Na začátku byli čtyři chudí bratři, kteří si namastili kapsu na zachráněném psovi

od Šárka Blahoňovská
2 minuty čtení
Zdroj: Metro-Goldwyn-Mayer / Public domain

Ty nejlepší příběhy píše život sám. A to i v případě, že se týkají Hollywoodu. Místa, kde se rodí jeden film za druhým a díky němuž je svět bohatší o celou jednu kulturní oblast. Vše by ale bylo úplně jinak, kdyby si čtyři sourozenci nepřijeli splnit americký sen.

Jack Warner chtěl být vždy slavný, obdivovaný a bohatý. Motivací mu bylo už jen to, že se narodil do chudé rodiny židovských přistěhovalců, kteří emigrovali z Polska do Kanady.

O svět filmu a zábavy se zajímali už jako malí kluci

Už jako malý kluk se nadchl pro fotografii a začal si vydělávat zpěvem a divadlem.

Jeho bratři Albert, Harry a Sam zase propadli kouzlu prvních filmových projektorů, v nichž viděli velký obchodní potenciál. A tak začínali promítat v městech filmy, mezi nimi i legendární Velkou vlakovou loupež.

Společně se jim podařilo zbohatnout a našetřit dost peněz na to, aby si mohli koupit hned několik kin a založit vlastní distribuční společnost. Ani to jim ale nestačilo. V hlavě střádali plán o ovládnutí zábavního průmyslu.

Během první světové války začali první filmy i produkovat a v roce 1918 už si založili první Warner Bros studio a odstěhovali se do Hollywoodu.

Filmy s německým ovčákem Rin Tin Tinem zaznamenaly obrovský úspěch

Co bratrům ale pomohlo získat opravdový věhlas, byl německý ovčák Rin Tin Tin. Němé filmy s ním získaly obrovskou popularitu.

Trénovaný vlčák byl zachráněn americkým vojákem během války a objevil se ve více než dvaceti sedmi filmech této bratrské společnosti.

Nechybělo málo a Rin Tin Tin by dokonce získal Oscara, kdyby odborníci netrvali na tom, že sošku za nejlepšího herce by měl opravdu dostat člověk.

Postupem času společnost expandovala, bratři nakupovali nové budovy a investovali do modernějšího vybavení a techniky.

Byznys model Warnerových byl založen na tom, že se nechtěli stát důležitou součástí velkého mechanismu, ale chtěli ovládnout všechny oblasti, aby mohli fungovat samostatně. Produkci, distribuci, promítání, to vše měla jejich firma v malíku.

Věhlas studia pokračoval s nástupem barevných filmů a synchronizovaného zvuku.

Samozřejmě přišlo i mnoho pádů, ale bez prvotního nadšení čtyř mladých židovských kluků a angažování německého ovčáka by dnes možná historie filmu nebyla tak bohatá.

Autor: Šárka Blahoňovská

Související články