Zajímavá opuštěná místa v USA

od Luboš Klouček
3 minuty čtení
A559 SS United States Pier 82 Columbus Boulevard Philadelphia Pennsylvania USA 2017
Zdroj: 123RF.COM

Právě v Americe je nespočetné množství opuštěných prostorů a míst. Ve městě Detroit se odhaduje, že se nachází více než 80000 prázdných firem a domů, kde by mohlo dojít ke vzniku požáru nebo vniku neoprávněných osob. Na druhé straně, v Americe je i mnoho historických opuštěných staveb. Díky památkářům se tyto objekty dokonce staly turistickými destinacemi. Seznam objektů, které jsme pro vás připravili, patří do slavných navštěvovaných turistických míst.

Právě v Americe je nespočetné množství opuštěných prostorů a míst. Ve městě Detroit se odhaduje, že se nachází více než 80000 prázdných firem a domů, kde by mohlo dojít ke vzniku požáru nebo vniku neoprávněných osob. Na druhé straně, v Americe je i mnoho historických opuštěných staveb. Díky památkářům se tyto objekty dokonce staly turistickými destinacemi. Seznam objektů, které jsme pro vás připravili, patří do slavných navštěvovaných turistických míst.

1. Opuštěná miliardová budova: Echelon a Fountainebleau, Las Vegas

Budova stojící v Las Vegas, není stále dokončena a práce na ní byly ukončeny na základě rozhodnutí investorů v poslední světové krizi v roce 2009. Objekt na dokončení potřebuje více než 1 bilion dolarů. Stavba měla sloužit jako hotel a kasino, přičemž to měl být nejvyšší komerční projekt, ale nikdy nebyla uvedena do provozu. Vedlejší budova Echelon, velká kolem 90. akrů, také hotel, kasino a divadelní komplex, byla opuštěna v roce 2008, kdy investoři nedokázali financovat ukončení projektu, i když bylo otevření odloženo na rok 2010. K tomu ale nedošlo. Drahé vybavení z těchto hotelů bylo už dávno prodáno jiným hotelům a proto se tamnější experti domnívají, že budovy nebudou nikdy dostavěny.

2. Zakázaná závodní dráha: Severní rychlodráha, Wilkesboro, Severní Karolína

Tato bývalá závodní dráha pojmenovaná Nascar, původně postavená v roce 1947, pořádala špičkové závodní akce alespoň dvakrát ročně až do roku 1996. Od té doby se tento sport dostal do období, kdy se stěhoval z malých vesniček do velkých měst. Dráha byla od té doby opuštěna, zchátrala a nyní hledá nového majitele, který by investoval peníze a trať znovu otevřel.

3. Zakázaná dálnice, Starý úsek dálnice, Pennsylvanie

Tento úsek, jako první čtyřproudové dálnice dlouhé asi 160 mil, spojující Harrisburg s Pittsburghem, byl otevřen v roce 1940. Dálnice si vysloužila přezdívku ,,První super dálnice”, jenž se po chvíli stala velmi neoblíbenou, protože kvůli špatnému řešení, se silnice zaplňovaly auty a docházelo k dlouhým zácpám. Tunely na dálnici byly totiž dvouproudové. Obchvat, otevřený v roce 1968, ponechal úsek dálnice, dlouhý 13 mil, se třemi tunely, prázdný. Cesta je pro některá auta a cyklisty stále populární.

4. Opuštěné luxusní záoceánské lodi, SS United States

V USA přišla doba světových rekordů v převozu celebrit či urozených osobností v delších vzdálenostech přes Atlantik. V letech 1952-1968 byla loď poctěna tím, že mohla hostit J.F.Kennedy, Grace Kelly, nebo Elizabeth Taylor z New Yorku až do Evropy a další vzdálených destinací. Jednalo se o loď, téměř 305m delší a 10 tis. tun těžsí než Titanic, jenž jela maximální rychlostí 44 mil za hodinu. Loď, která od roku 1960 neplnila službu lodě na moři, byla zakotvena v loděnici ve Philadelphii na řece Delaware až do poloviny roku 1990. V této době se objevili její zachránci, a to nezisková organizace SS United States Conservancy. Tato organizace dokázala loď získat a tím ji ušetřila před sešrotováním v roce 2010, ale pravidělná údržba lodi vyžaduje 800 tis. dolarů, cože je velmi nákladné.

5. Opuštěná stanice metra: Radnice, New York

Podle časopisu Travel + Leisure je považována za jednu z nejkrásnějších stanic metra na světě, ale zastávka Radnice na dolním Manhattanu není v provozu již od roku 1946. Tato zastávka byla otevřena v roce 1904 a kvůli tomu, že se má krátké nástupiště a úzké zatáčky, tak by bylo těžké toto nástupiště expandovat. Naskytla se již myšlenka zavřenou stanici využít jako muzeum, ale to se nepodařilo. V roce 2010 došlo ke změně tranzitního řádu, aby opuštěnými stanicemi cestující mohli alespoň projet.

Autor: Mirek Buchar


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články