Zajímavá místa vybraných alpských zemí

od Luboš Klouček
2 minuty čtení
kultura
Zdroj: 123RF.COM

Region Jungfrau-Aletsch-Bietschhorn, Švýcarsko

Je první oblastí Alp, která byla zanesena do listiny světového přírodního dědictví. Srdce regionu tvoří Jungrau, Mönch a Eiger. Jejich sněhové masy neustále živí největší aplský ledovec – Aletschský ledovec. Strmá údolí okolo Bietschhornu sahají na jihu až do Středomoří k toku Rhôny, na severu tvoří hranici tohoto masivu údolí řeky Lötschen.

Bern, Švýcarsko

V centru švýcarského hlavního města se nachází středověkké jádro s podloubími a studnami. V Bernu, který byl v 16. až 18. století největším městským státem na sever od Alp, najdeme mnoho pozdně barokních staveb.

Hrady, oválný val a trh ve městě Bellizona, Švýcarsko

Ve starém lombardském městě Bellinzona se dodnes zachoval komplex středověké pevnostní architektury, která dává obrazu města jedinečný ráz. Podnětem pro stavbu pevností v řadě za sebou, v době 13. a 15. století, bylo, že se setkávaly obchodní cesty vedoucí přes Švýcarsko, jež spojovaly sever s Itálií, a úžlabina alspké jižní řeky Ticino. Největší ze tří pevností v Bellinzone, Catel Grande, ležící na pahorku uvnitř města, vznikla ve 13. století.

Kulturní oblast Hallstatt-Dachstein, Rakousko

Po té, co bylo při vykopávkách v letech 1846 – 1899 odkryto velmi bohatě vybavené pohřebiště, pocházející ze začátku doby železné, propůjčilo městečko v Solné komoře své jméno celé jedné prehistorické kultuře. Halštatská kultura se šířila z jihovýchodní Evropy přes alpskou oblast, dále přes jižní a západní Německo až do jižní Francie.

Víděň, Rakousko

Historické stavby, zvláště z doby založení města, musely v jiných metropolích Evropy ustoupit dalekosáhlým velkoplošným přestavbám. Tak to ve Vídni nebylo. Architektura tam zůstala dodnes nepoškozena. Přesto je tento uzavřený historický celek jen jedním z důvodů jmenování vnitřního města Vídně světovým kulturním dědictvím.

Železnice Semmeringbahn, Rakousko

Železnice patří k největším mistrovským dílům z průkopnických dob stavění železnic. Byla první železniční trať na světě, která vedla přes horský průsmyk. Semmerignská trať byla už v době svého dokončení považována za harmonickou kombinaci technologie a přírody, nabízející jedinečný cestovní zážitek.

Autor: Tomáš Buchar

 


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články