Komerční sděleníZajímavosti

Vytvoření loga na míru? Sehnat se dá i do tisícovky

od Luboš Klouček
2 minuty čtení
PC
PC

Logo je snad nejdůležitějším grafickým materiálem. Může společnost posunout dál, nebo ji tak trochu pohřbít. Špatně navržené logo prostě škodí, a proto určitě neváhejte si za něj připlatit.

Sami byste jistě dokázali jmenovat mnoho společností, jejichž logo si dokonale vybavujete a poznali byste ho mezi stovkami jiných. T-Mobile, Coca-Cola, BMW – vyskytují se napříč obory. Chcete, aby si i vás zákazníci jednoznačně pamatovali?

Nápad je pochopitelně nejdůležitější

Tvorba loga je věda. Logo by mělo odrážet firemní barvy (pokud už nějaké existují), jednoduše vyjadřovat, čím se firma zabývá, a také být dostatečně originální, aby se nedalo splést s jinou firmou. To je ale teprve začátek. Pak je tu také celá řada

Zdroj: 123RF.COM

grafických problémů, například:

  • musí dobře vypadat, když se vytiskne černobíle,
  • je potřeba, aby bylo čitelné i v malém formátu,
  • mělo by chytře využívat prostor,
  • musí dýchat,
  • barvy potřebují kontrast.

Prostě a jednoduše je vždycky lepší najmout si profesionálního grafika než se snažit o vlastní tvorbu. Logo s vámi bude napořád.

Nemusíte se obracet na drahé agentury

V Česku působí spousta digitálních agentur, které vám nabídnou tvorbu loga a vlastně celé firemní identity. Je to skvělé, ale většina začínajících firem si takovou péči nemůže dovolit. Pokud i vy máte velmi našponovaný rozpočet, poptejte vytvoření loga spíše od nějakého freelancera. Dejte ovšem pozor na recenze, protože kvalita práce těchto lidí bývá diametrálně odlišná.

Nejlepší je najít si designéra přes nějakého zprostředkovatele. Jedním z nich je například Stovkomat, kde vidíte i recenze. Nedoporučujeme sahat po těch úplně nejlevnějších nabídkách, vydejte se spíš zlatou střední cestou. Do tisícovky seženete opravdu kvalitní logo na míru od designérů s desítkami či stovkami recenzí. Nabídky se na Stovkomatu dají filtrovat i podle rychlosti, když vás tlačí čas.

Autor: redakce


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články