Na největší světové akci věnované sklu předvedli Češi unikátní exponáty a potvrdili tak svou pozici ve sklářské elitě

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
sklarstvi
Zdroj: 123RF.COM

Český křišťál patří už desetiletí k světovým unikátům. Naši skláři se svými výtvory pravidelně vyhrávají prestižní soutěže po celém světě. V únoru se ve Frankfurtu konala největší akce věnovaná sklu a čeští mistři, kteří zde pravidelně vynikají, zazářili více než jindy. Přišli s ojedinělou kolekcí a novinkami, které je posunuly na světovou špičku sklářského řemesla.

Světové Ambiente

Tuto obrovskou akci tvoří celkem tři veletrhy – Dining, Giving a Living. Je světově největší, věnuje se sklu, porcelánu, nádobí a bytovým doplňkům. Čeští skláři, které se zde pravidelně ukazují ve skvělém světle, letos opravdu zazářili, a to i přesto, že se tento rok neúčastnil náš největší hráč – sklárny Moser.

Letošní konkurence byla obrovská. Veletrhu se zúčastnilo téměř čtyři a půl tisíce vystavovatelů z osmdesáti devíti zemí. Zaujmout v tomto prostředí není vůbec snadné. Přesto se to českému sklu povedlo. Na výsluní se hřál především tradiční křišťál. Za úspěchem našich skláren stojí schopnost propojit nové technologie se špičkovým designem a neskutečnou řemeslnou zručností.

Růžové nebe

Zájem obchodníků z celého světa se soustředil na malou českou značku z Nižboru. Ta po problémech v roce 2016, kdy téměř ukončila svou činnost, povstala díky novému investorovi a vedoucímu designérovi doslova z popela. Na veletrhu předvedla kromě nejkvalitnějšího českého křišťálu a přitažlivé expozice i novou kolekci s růžovým křišťálem od Ronyho Plesla, která se jmenuje České nebe.

Sklárna Rückl si připsala úspěch už na podzim 2017 na pražském Designbloku, kde zvítězila v kategorii Nový výrobek a Hlavní cena. Ve stejném roce zabodovala na soutěži Czech Grand Design. I letos ve Frankfurtu si jejich kolekce našly své zákazníky v čele se zástupci evropských šlechtických rodů.

Úspěch malých značek

Na veletrhu vystavovali i mnozí menší čeští výrobci. Do popředí zájmu se tak dostala například i značka Merry Crystals. Ta speciálně pro Ambiente připravila kolekci Hibiscus collection, která je vyrobena z unikátního českého olovnatého křišťálu, jež má speciální zbarvení a jeho složení se ladilo půl roku. Kolekce obsahuje šedesát tvarů. Vyrobeno bude pouze sto kusů od každého. Znovu se tak potvrdilo, že investice do kvalitního skla se vyplatí.

Autor: redakce


Sdílet článek:Share on Facebook
Facebook

Související články