Expert na spánek odhaluje, jak přestat chrápat

od Nikola Jaroschová
2 minuty čtení
Chrapani
Zdroj: Shutterstock

Budí vás neustálé chrápání vašeho partnera, nebo dokonce budíte hlasitým chrápáním sami sebe? Pak byste měli popřemýšlet nad tím, zda není čas to začít řešit. Všichni totiž víme, že chrápání ovlivňuje život úplně každého.

Expertka na spánek Suzy Reading se podělila o své návody, které vám pomohou s chrápáním navždy. Díky jednoduchým trikům můžete svůj život změnit se vším všudy a rozloučit se tak s touto nepříjemnou věcí.

Zaměřte se na svůj životní styl

„Pro každého, kdo chrápe, může být hluk přinejmenším frustrující, což způsobuje pravidelné poruchy spánku vedoucí k únavě, podrážděnosti a špatné náladě každé ráno,“ vysvětlila Suzy.

Expertka uvedla, že k chrápání přispívá mnoho faktorů vašeho životního stylu, včetně nadváhy, kouření, dehydratace a pití alkoholu. Řekla také, že změna životního stylu pomůže snížit chrápání, a také vám pomůže zlepšit kvalitu spánku.

Možná vás překvapí, když zjistíte, že prach a pyl mohou zvýšit pravděpodobnost chrápání, zvláště pokud trpíte alergiemi. A řešením tohoto problému je pravidelné vysávání matrace. Stejně tak byste se měli před spaním osprchovat a převléknout se do čistého oblečení.

Díky těmto tipům bude vaše ložnice bez jakýchkoli vnějších částic a prachu, které by mohly ovlivňovat váš spánek.

Změňte polohu, ve které spíte

Spánek na zádech vám může také způsobit chrápání. Pouhým otočením na bok se tato nepříjemnost drasticky sníží. Ze začátku to může být náročné, postupem času si však na spánek na boku zvyknete a bude vám lépe.

Stejně jako poloha, ve které spíte, je důležitý i výběr polštáře a jeho umístění. Vaši hlavu byste měli udržovat v neutrálním vyrovnání s páteří, abyste měli čisté dýchací cesty. Na trhu se pohybuje velké množství polštářů, které vám zabrání převrátit se v noci na záda.

Uvědomte si, že pokud váš partner chrápe, nedělá to záměrně. Zatímco se váš partner snaží zbavit otravného chrápání, můžete si pořídit špunty do uší. Pokud ani ty nefungují, zvažte spaní v samostatné místnosti, abyste si řádně odpočinuli.

Pokud vám velikost vašeho bytu neumožňuje spaní v jiné místnosti, zkuste se při chrápání vašeho partnera soustředit na něco uklidňujícího. Dechová cvičení, při kterých se budete po dobu pěti sekund nadechovat a po dobu pěti sekund vydechovat, vás během chvíle odešlou zpět do říše spánku.

Zdroj: The Sun
Autor: Štěpán Pacík

Související články