Komerční sděleníZajímavosti

Natali Ruden: Design je pro mě důležitý. I proto mi luxusní vůz DS 7 CROSSBACK přirostl k srdci

od Nikola Jaroschová
5 minuty čtení
Natali Ruden
Zdroj: DS Automobiles

Módní návrhářka Natali Ruden patří mezi osoby, jejichž podnikání ovlivnila pandemie. Byla zvyklá pořádat přehlídky, teď se musela přizpůsobit době a přesunout do online prostředí. To však neznamená, že by ji práce upoutala jen na jedno místo. I proto se stala hrdou majitelkou vozu značky DS, která se vyznačuje neotřelým designem inspirovaným módou „haute couture“ a využitím nejmodernějších technologií.

Ambasadorkou značky DS jste už nějakou dobu, akorát jste převzala další vůz. Jak jste s touto značkou spokojená?

Se značkou DS jsem velice spokojená, protože je pro mě jako pro správnou ženu důležitý design. Když jsem to auto viděla, měla jsem pocit, že jsem ho navrhovala sama. Každá linka tohoto úžasného stroje mi vyhovuje. V podstatě moje logo, které jsem si nakreslila sama, velmi koresponduje s logem značky DS. Také má ostré linie, ve všech směrech jsou si ta loga podobná. Auta značky DS jsou navíc inspirována Paříží, což je moje nejoblíbenější metropole a Francie mou nejoblíbenější zemí.

Nechala jste se slyšet, že i barva vašeho vozu vám připomíná Francii. V čem?

Paříž má unikátní barvu světel. Je teplejší, více zlatá. Jde to vidět, když se do Paříže přilétá. Už jsem jeden zlatý vůz DS 7 CROSSBACK měla a přirostl mi k srdci. Vyzkoušela jsem v minulosti i vůz v barvě světlounce stříbrné perleti. Původně jsem nevěřila, že budu mít takovou barvu vozu, ale ta oranžovozlatá mi vyhovuje nejvíce. Když jsem ji viděla, tak jsem se do ní zamilovala.

Citroen

Zdroj: DS Automobiles

Zlatou barvu využíváte i ve svých návrzích, které jsou často velmi barevné. Lze i v tomto najít spojitost?

Já mám ráda všechny barvy, možná kromě šedé a béžové. Ty také v kolekcích využívám, ale neříkám, že to jsou moje preferované barvy.

České ženy mají zase rády ty tlumené. Myslíte si, že se barev bojí?

Není to tím, že Češky se barev bojí. Ono i to české podnebí je takové zdrženlivé. Když se podíváte na barvu nebe, tak je zašedlé. Stejně jako třeba kostely, které jsou sice krásné, jako třeba Katedrála svatého Víta, nicméně jsou spíše zastřené. Moje teorie tedy je, že podnebí ovlivňuje to, jaké barvy lidé preferují.

Je pravda, že v Moskvě nebo třeba ve vašem rodném Kyjevě je to o něčem jiném.

Tam máme jasně modré kostely se zlatými kopulemi a modré podnebí. Je to takové kontrastnější, stejné je to i v Itálii. Hodně to působí na lidi na úrovni podvědomí, což se pak projevuje na jejich vkusu. Dalším příkladem může být Skandinávie, kde lidé preferují studené tóny.

Natali Ruden

Zdroj: DS Automobiles

Proč si myslíte, že se právě ve vaší tvorbě, možná i více než u ostatních návrhářů, projevuje ona barevnost výrazněji?

Barevnost ke mně patří a mám díky ní i dobrou odezvu od lidí. Výrazné, pozitivní či aktivní barvy mají své místo a využití. Některé lze využít k nějaké příležitosti, k níž se jiná zase nehodí. Na to je potřeba dbát. Barva hodně pomůže v tom, jak se člověk cítí. Když potřebujete dodat sílu či povzbudit aktivitu, tak jsou červené tóny velmi vhodné. Pokud chcete být romantičtí, jsou dobré bledě modré, růžové či zelené tóny. Jestli potřebujete slunce do srdce, je dobré zvolit žlutou nebo oranžovou, což jsou shodou okolností i barvy sezóny. Proto jsem ráda, že taková podobná barva je i barvou mého auta. Ta je v dnešní covidové době nenahraditelná. V této situaci někdo nosí jen černou, hnědou nebo šedivou, což můžeme vidět kolem nás. Z toho ho akorát brzy přepadne zoufalství.

Dá se to aplikovat i na šperky? Jednu dobu bylo hodně moderní růžové zlato. Co je trendy teď?

Šperky jsou branže sama o sobě. Ale i zde je patrná změna oproti jiné době. Jednou se nosí růžové, jindy bílé či žluté zlato. Teď se prosadilo to, že se mohou odstíny kombinovat navzájem. Proto se teď může nosit vše dohromady.

Sperky

Zdroj: DS Automobiles

Značka DS si zakládá i na designu interiéru. Co vás na něm zaujalo nejvíce?

Ten interiér mě fascinuje celý. Není v něm ani jedna linie, která by nebyla promyšlená. Design automobilů DS se liší od designu jiných aut, je opravdu neobyčejný. Za mě je fantastický.

Co dalšího byste podtrhla?

Kromě krásného designu musím podtrhnout ještě jednu věc. Pracuji na Praze 1, ale hodně jezdím po Praze i mimo Prahu. Oceňuji to, že automobily DS jsou hybridní, jako moje DS 7 CROSSBACK E-TENSE, a tedy nízkoemisní, což mi umožňuje parkovat v podstatě kdekoliv, a dokonce zdarma. To mi dopřává v dnešní době velkou volnost. Pro lidi, kteří pracují v Praze a musí parkovat na různých zónách, jsou tyto vozy nedocenitelné. Jsou nejen ekologické, ale také ekonomické. Na benzínovou nádrž například dojedu 600 kilometrů a zároveň můžu auto dobíjet i elektřinou. Na čistě elektrický pohon pak mohu jet 50 kilometrů. Jsou tedy fantastickou volbou pro spotřebitele i co se týče otázky financí.

Natali Ruden

Zdroj: DS Automobiles

Zmínila jste, že váš automobil značky DS je hybridní. Co to znamená?

Auto si samo určí, na jaký pohon pojede, má normálně benzínovou nádrž a zároveň baterii se zásobou elektrické energie. Když je baterie nabitá, tak se šetří a jede se na elektřinu. Tím se hodně ušetří na provozních nákladech. Zvlášť v Praze, pokud jsou zácpy nebo jedete v pomalém pruhu, je to hodně znát. Naopak když je třeba, tak vůz jede na benzín. Mohu dokonce zvolit i režim sport, například na dálnici, kdy se mi výkony obou motorů spojí a mám velmi silný vůz s výrazným zrychlením, který má výkon až 300 koní. A v zimě oceňuji možnost pohonu všech čtyř kol.

To jde ruku v ruce s ohleduplností k životnímu prostředí.

Ano, to je další aspekt, který musí zajímat každého, kdo šetří životní prostředí a přírodu. Čistě elektrický pohon si můžu navolit například pro centrum města a vím, že nepřispívám ke špatnému ovzduší v zácpách a jezdím zcela bez emisí.

Svůj nový vůz jste si převzala přímo v autosalonu DS STORE Praha na Černém mostě. Jak takové předávání vozu probíhá?

Nejdřív se muselo připravit a natočit vše, co bylo potřeba. Bývá to dlouhé a náročné, ale moc jsem si to užila. DS STORE Praha je klientsky mimořádně příjemné místo ve stylu luxusního pařížského butiku. Odjela jsem domů za synem rovnou v novém voze.

Co dalšího vás letos čeká?

Před rokem jsem měla mít přehlídku, která musela být o rok posunuta. Doufám tedy, že se mi podaří uskutečnit ji letos. Na tom pořád pracuji. Snažím se být mnohem aktivnější na sociálních sítích než dříve, ostatně jako všichni. Také vyvíjím e-shop. Takže funguji v úplně jiném pracovním režimu, než jsem byla zvyklá, ale snažím se pořád posouvat.

Autor: redakce


Související články